Syyskokouksessa 3.10.2020 valitaan uusi puheenjohtaja ja hallituksen jäseniä
17.9.2020 23:03 Uutiset / Liiton etusivu

Uudet ehdokkaat esittelyssä puheenjohtajaksi ja hallituksen jäseniksi. Valinta tapahtuu syyskokouksessa 3.10.2020 Helsingin Velodromilla.

Syyskokouksessa 3.10.2020 seurat valitsevat Hockeyliitolle uuden puheenjohtajan ja hallituksen jäseniä. Hallituksessa jatkavat varapuheenjohtaja Olli Vesakoski sekä Elisa Vaittinen. Pitkäaikainen puheenjohtaja Mika Rihtilä siirtyy sivuun puheenjohtajan tehtävistä. On ilo, että lajin ympäriltä löytyy useita uusia kasvoja, joilla on halua ja intoa kehittää lajia.

Ehdokkaat ovat halutessaan voineet kirjoittaa itsestään esittelyn ja kertoa miten he haluaisivat lajia kehittää. Ehdokkaita saa ja kannattaakin haastatella ennen syyskokousta. Jos et saa ehdokasta muutoin kiinni, voit lähettää kysymyksiä ehdokkaalle sähköpostitse info@hockeyliitto.com, niin kysymyksesi välitetään ehdokkaalle.

Puheenjohtaja Ehdokkaat

Kari Saari
Elisa Vaittinen

33-vuotias vantaalainen, aloittanut hockeyn pelaamisen 2018. Nyt vuoden verran hallituksessa, sen lisäksi jääkiekon puolella tuomarikerhon tuomari- ja koulutusvaliokunnassa sekä läheisesti tekemisissä HJT:n hallituksen kanssa. Vapaa-aika kuluu pitkälti urheilun parissa erilaisissa rooleissa, päivisin ajojärjestelijän roolissa pitämässä lankoja käsissä. Jääkiekkotouhuissa mukana lähes 20 vuotta.

Otto-Petteri Ventelä

Olen Otto-Petteri Ventelä, 28-vuotias maahockeyaktiivi Hämeenlinnasta. Olen toiminut maahockeyn parissa aktiivisesti vuodesta 2012 alkaen pelaajana, valmentajana, työntekijänä ja vapaaehtoisena sekä seuran että liiton puolella. Pelaajana korkeimpana henkilökohtaisena saavutuksena pidän maajoukkueessa pelaamista. Valmennuspuolella eniten minua ovat työllistäneet oman seuran juniorit, Suomen alle 16- vuotiaiden ja 18- vuotiaiden poikien maajoukkueet sekä Suomen Hockeyliiton valmentajakoulutukset, joita olen päässyt pitämään.

Seurapuolella sekä omissa palkkatöissäni olen paremmin päässyt tutustumaan urheiluseuran hallinnon puoleen vastaamalla seuran tai yhdistyksen vastuualueen toiminnan organisoimista.

Haluan hockeyliiton hallituksen seuraavaksi puheenjohtajaksi, koska koen osaavani hoitaa puheenjohtajan tehtävät nykyisen tietoni sekä verkostoni avulla mallikkaasti. Erityisesti minua kiinnostaa päästä kehittämään Hockeyliiton hallituksen toimenkuvaa sekä antaa mahdollisuus kaikille hockeyliiton piirissä oleville aktiiveille kehittää liiton ja Suomen Hockeykentän toimintaa. Omassa koulutuksessani olen saanut tutustua moneen seuraan, joka on onnistunut kehittämään omaa toimintaansa hyvällä vapaaehtoisten johtamisella, minkä haluan yrittää toteuttaa myös Suomen Hockeyliitossa. Näen, että Suomen Hockeyliiton hallituksen tehtävänä on toimia ylimpänä päätöksen tekijänä Suomen maahockeyssa ja mahdollistaa liiton jäsenseuroille mahdollisuuden kilpailla sekä kehittää lajin toimintaa Suomen sisäpuolella.

Henna Viitaniemi

Olen Henna Viitaniemi tutustunut lajiin 4 vuotta sitten Englannissa, ja alkuvuodesta 2017 asti olen pelannut ABC-teamissa. ABC-teamin joukkueessa olen ollut aktiivisesti mukana joukkueen toiminnassa. Olen myös ollut auttamassa viime vuosina miesten Eurohockey ja EM-kisojen järjestelyissä.Tässä minun ajatuksiani miten haluaisin kehittää maahockeytä Suomessa: Jotta saadaan uusia pelaajia lajin pariin, tulee olla näkyvyyttä sekä tarjontaa. Mahdollisia uusia paikkakuntia / valmiita seuroja tulisi houkutella lajin pariin. Lajin näkyvyyttä voisi lisätä sosiaalisessa mediassa esim. esittelyvideoilla ja mahdollisuuksien mukaan lajiesittelytapahtumana.

Maajoukkuetoimintaa tulisi ylläpitää, tämä luo tavoitteita pelaajille kehittyä lajin parissa. Maailmantilanteen salliessa ystävyysottelut / yhteistyöt maiden välillä voisi kehittää lajia Suomessa. Myös junioritoimintaa tulee pitää yllä, jotta tulevina vuosina riittää pelaajia.

Paljon olisi ideoita ja haluja kehittää lajia Suomessa. Näen että lajilla on mahdollisuuksia kasvuun, jo 4 vuoden aikana kun itse olen ollut lajin parissa kehitystä on tapahtunut paljon. Tiedostan, että resurssit ovat pienet ja sen mukaan on toimittava. Yhteistyötoiminnassa eri tahojen kanssa voisi olla mahdollisuuksia lisätä näkyvyyttä, ja mahdollisesti saada tukea liiton toimintaan. Pitää vain löytää oikeat tahot kenen kanssa toimia. Mutta pienilläkin teoilla voi olla suuria merkityksiä.

Hallituksen jäsen ehdokkaat:

Seppo Katajisto

Olen Seppo Katajisto 57-vuotias Veikkauksen Feel Vegas -päällikkö Turusta. Poikani Onni pelaa Kilpparin U-16 joukkueen maalivahtina. Olen ko. joukkueen joukkueenjohtaja ja HC Kilpparin varapuheenjohtaja. Lajina maahockey on minulle vielä vähän vieras, mutta luottamustoimia on kertynyt muissa yhteiskunnan harrasteissa, kuten mm. taloyhtiöiden hallituksissa ja erilaisten yhdistysten valtakunnan tason toimijana. Hallituksessa haluaisin lisätä lajin tunnettavuutta Suomessa.

Johannes Lassila

Olen 22-vuotias nuori mies Hämeenlinnasta. Olen aloittanut hockeyn pelaamisen 14- vuotiaana. Olen pelannut koko tämän ajan HT-85 joukkueessa. Hockey maailmassa olen ollut nuoresta iästä huolimatta jo useassa EHF:n järjestämässä tapahtumassa mukana. Olen ollut judgena molemmissa Helsingissä lähivuosina pidetyissä turnauksissa (Miesten IV-divarin EM-kisat 2019 sekä Eurohockey Club Challenge IV 2018). Osallistuin myös viime vuonna EHF:n järjestämään Youth Festivaliin, jossa sain paljon kokemusta ja ymmärrystä hockeyn tilasta muualla Euroopassa, sekä useita kontakteja Euroopan muihin maihin.Jos minut valittaisiin hallitukseen, toivoisin pystyväni viemään lajia Suomessa eteenpäin saamalla lisää nuoria harrastajia. Uskon, että nuorena pystyisin löytämään tähän ongelmaan ratkaisuja. Haluaisin myös lisätä yhteistyötä muiden Pohjoismaiden sekä Baltian maiden kanssa. Nuorena toisin myös liiton tapahtumiin uusia näkökulmia.

Jouko Lautaoja

Olen Jouko Lautaoja ja mukana maahockeytoiminnassa oman poikani harrastuksen myötä, joka alkoi Olli Vesakosken oltua Humppilan ala-asteella liikunnan opettajana. Pojan harrastuksessa vietetyt vuodet kentän reunalla on muuttuneet ja muuttaneet ja niinpä nykyisin olen käynyt läpi lajin valmentajakoulutuksen, jotta lajiin saataisiin tulevaisuutta myös tänne, jossa kilpailu harrastajista on kovaa.

Tällä hetkellä työskentelen Lounais-Suomen ammatillisessa kuntayhtymässä Loimaan Novida Oy:llä sähköalan sekä nuoriso, että aikuisopiskelijoiden opettajana, jonka vuoksi olen suorittanut ammatillisen opettajapätevyyden, sekä näyttötutkintomestarin tutkinnon.

Tällä hetkellä olen hoitanut Kirsin kanssa Humppilan Veikkojen harjoitukset, joissa nuorille aloittaville vedetään kerran viikossa harjoitukset. Novidan liikuntatunneille olen pitänyt esittelypäivän ja tarkoitus jatkaa lajin esiintuomista harrastajien toivossa. Lisäksi yrittänyt kehittää Loimaan jääkiekkoseuran kanssa yhteistyötä, jos saataisiin lajista pelaajia maahockeyhin.

Jari Lehto

Olen Jari Lehto 35-vuotias datanomi sekä nuoriso ja vapaa-ajan ohjaaja. Työskentelen tällä hetkellä Lapuan kaupungin nuorisopalveluilla. Työssäni tapaan hyvin erilaisia ihmisiä, erilaisista taustoista tulevia ja erilaisissa elämäntilanteissa olevia. Erilaiset projektit ja hankkeet ovat tuttuja. Olen tehnyt niitä niin suomeksi kuin englanniksikin monissa eri maissa. Tämän ansiosta omaan myös hyvän englannin kielen taidon sekä suullisesti että kirjallisesti. Maahockeyn parissa olen ollut n. 15 vuotta, josta suurimman ajan olen ollut pelaajana Seinäjoki Unitedissa.

Juniorityöhön panostaminen on erittäin tärkeää, jotta seurojen toiminnassa, on jatkuvuutta ja saadaan lajin pariin uusia harrastajia ja toimijoita. Erilaisten vaihtoehtojen kartoittaminen on tärkeää uusien harrastajien saamiseksi. Näitä voisivat olla esimerkiksi kouluyhteistyö, somekampanjointi, mahdollinen yhteistyö muiden lajiliittojen kanssa. Tähän liittyen pitäisi myös levittää lajitietoutta niin paljon kuin mahdollista, saada laji näkyväksi eri medioissa ja saattaa laji ihan yleisellä tasolla ihmisten tietoisuuteen.

Seuratoimintaan on saatava mukaan uusia ammattitaitoisia valmentajia. Liiton varainhankintaa tulisi tehostaa sponsoreiden hankkimisen muodossa. Maajoukkueiden resurssit, henkilökunta, varusteet ja puitteet kaikella tapaa pitää olla kunnossa, että toiminta olisi mahdollisimman ammattimaista. Uusi miesten maajoukkuevalmentaja on hieno edistysaskel kohti ammattimaisuutta.

Paula Lehtomäki

Olen Vantaa HC:n naisjoukkueen kapteeni ja joukkueenjohtaja. Kuulun myös Vantaa HC:n hallitukseen. Olen pelannut Vantaan väreissä vuodesta 2018. Aktiivisin pelaajaurani osui 2000-luvun taitteeseen, jolloin metsästin Suomen mestaruuksia ABC-teamin riveissä. Olen myös edustanut Suomea arvokisoissa niin maahockeyssa, indoorhockeyssa kuin curlingissa.Olen työskennellyt lähes koko työurani urheilujärjestöissä mm. SLU:ssa ja Suunnistusliitossa, joten järjestötyö on minulle tuttua liittonäkökulmasta. Olen myös toiminut monessa seurassa erilaisissa vastuutehtävissä ja vapaaehtoisena, joten myöskään seurakenttä ei ole vierasta. Olen mm. ollut useamman vuoden Vallikallion vaeltelijoiden puheenjohtajana ja Helsingin Yliopiston Curlaajien sihteerinä.

Vapaaehtoiset ovat järjestökentän perusta ja monenlaisessa vapaaehtoistyössäkin olen ollut mukana. Mieleenpainuvimpia ovat tietenkin erilaiset tapahtumat, jotka ovat mahtava tilaisuus tuoda lajia näkyväksi ja tuottaa elämyksiä niin osallistujille kuin järjestäjille. Yksi merkittävimmistä tehtävistä on ollut vuoden 2012 Jukolan viesti, jossa toimin oto-viestintäpäällikkönä. Vapaaehtoistöistä mainitsemisen arvoista taitaa olla myös se, että tein 2000-luvun alkupuolella nyt jo kuopattua Hockeylehteä ja toimin sen päätoimittajana.

Työskentelen tällä hetkellä liikuntasuunnittelijana ja luontoliikkujat-hankekoordinaattorina Allergia, iho- ja astmaliitossa. Aiemmat olen tehnyt monipuolisesti erilaisia viestintähommia. Sydäntäni lähellä ovat erilaiset eettiset asiat mm. antidopingtyö ja yhdenvertaisuusasiat, jotka ovatkin yhä tärkeämmässä osassa urheilujärjestöjen vastuullista toimintaa, ja niitä haluaisin edistää myös Hockeyliitossa.

Jouni Lounaskorpi

Olen ollut maahockey parissa vuodesta 1985. Ensin pelaajana, sitten valmentajana ja viime vuodet tuomarina. Lajimme tarvitsee uusia pelaajia ja uusia kasvoja eri toimikuntiin. Nämä asiat ovat korkealla tärkeysjärjestyksessäni.

Kari Saari

Bikramjit Singh

Otto-Petteri Ventelä

Myös puheenjohtaja ehdokkaana, katso esittely yllä.

Henna Viitaniemi

Myös puheenjohtaja ehdokkaana, katso esittely yllä.

Sanna Äyräväinen

Olen Sanna Äyräväinen Porvoosta ja kotiseurani on Porvoo Hc. Olen ollut enemmän ja vähemmän maahockeyn parissa vuodesta 1996 lähtien. Olen kuulunut seuramme hallitukseen jo useamman vuoden ajan ja nyt viimeiset kaksi vuotta ollut mukana myös liiton hallituksessa. Liiton hallituksessa ollessani olen ollut vastuussa viestintään liittyvissä asioissa.

Olen kahden toimintavuoteni aikana tutustunut paljon uusiin ihmisiin ja oppinut paljon uutta lajista ja sen ympärillä toimivasta koneistosta. Olen tavannut ihmisiä, jotka rakastavat lajia ja ovat huolissaan harrastajamäärien vähenemisestä. Itse näen, että liiton tärkeä tehtävä on tarjota seuroille tukea toiminnan kehittämiseen, koska seuroihin niitä harrastajia lisää tarvitaan. Tämän lisäksi tarvitaan myös uusia seuroja. Maahockeyn näkyvyyttä pitää lisätä sekä tarjota matala kynnys lajin harrastamiseen. Olen myös huomannut, että lajimme parissa on lajin kehittämisestä kiinnostuneita ihmisiä ja toivonkin, että kaikki kiinnostuneet saataisiin aktivoitua mukaan toimintaan. Olen luonteeltani positiivinen, helposti innostuva ja toimelias. Sen minkä lupaan tehdä, sen myös teen.

Ehdokkuudesta vetäytyi: Rowina D'Amico, Minna Mäkelä