Syksyn toiminta pystytään järjestämään rajoituksista huolimatta
19.8.2021 15:58 Uutiset / Liiton etusivu

Toimintaan osallistuvilta vaaditaan sitoutumista turvalliseen toimintaan.

Etelä-Suomen aluehallintoviraston uudet linjaukset astuvat voimaan 20.8. Uuden päätöksen myötä kokoontumisrajoitukset tiukkenevat niin, että sisätiloissa voi olla enintään 25 henkilöä ja alueellisesti rajatuissa ulkotiloissa enintään 50 henkilöä, jos lähikontakteja voidaan välttää. Osallistujamääriä koskevista rajoista voi sisä- ja ulkotiloissa poiketa eriyttämisjärjestelyin.

Linjaukset eivät estä harrastus- ja kilpailutoiminnan järjestämistä, mutta toiminta on järjestettävä siten, että osallistujilla on halutessaan mahdollisuus välttää lähikontakti toisiinsa. Lähikontaktiin hakeutuminen on jokaisen henkilön oma ratkaisu. Toiminnan järjestäjän vastuulla on vain se, että tilaa on riittävästi turvavälien säilyttämismahdollisuuden takaamiseksi.

Hockeyliitto on lisäksi sitoutunut toteuttamaan Helsingin kaupungin terveysturvallisuusohjeita. Toiminnan jatkumisen kannalta on tärkeää, että kaikki toimintaan osallistuvat sitoutumat toteuttamaan ohjeistusta. Ohjeiden noudattamatta jättäminen voi johtaa tilavuorojen peruuttamiseen.

Aikaisemmin julkaistut liiton koronaohjeet ovat edelleen voimassa.

Alla kootusti muutamia nostoja:

• Toimintaan ei pidä osallistua, mikäli on mitään hengitystieinfektioon viittaavia oireita ja oireiset lähetään kotiin.
  • Liitto suosittelee, että ottelut pelataan ilman ulkopuolisia katsojia.
  • Vältetään ottelupaikalle oleskelua sekä lähikontakteja joukkueiden välillä ottelutapahtumien ulkopuolella.
  • Sisätiloissa ja väkijoukossa edellytetään maskin käyttöä yli 12-vuotiailta.
  • Pukuhuone- ja pesutiloja ei käytetä, tai niiden käyttö on hyvin rajattua vain joukkueen jäsenten kesken.
  • Käsihygieniaan ja siisteyteen kiinnitetään erityistä huomiota.
  • Joukkue valvoo sisäisesti, että kaikki noudattavat ohjeistuksia ja opastuksia. Liitolla on oikeus kurinpitosääntöjen mukaisesti rangaista joukkuetta, joka ei toteuta näitä ohjeistuksia.