Miesten maajoukkueen päävalmentajan haku avattu / Men National Team Head Coach application now open
6.6.2020 23:45 Uutiset / Liiton etusivu

Olisitko sinä seuraava miesten maajoukkueen päävalmentaja?

Miesten maajoukkueen päävalmentajan haku on auki

Mikäli olet kiinnostunut Suomen Hockeyliiton miesten maajoukkueen päävalmentajan tehtävästä, lähetä kirjallinen hakemuksesi liiton puheenjohtajalle sähköpostilla osoitteeseen puheenjohtaja@hockeyliitto.com viimeistään 19.6.2020.

Vastaa hakemuksessasi seuraaviin kysymyksiin:

(maksimissaan kaksi A4-sivua)

1. Mikä on valmennus- ja esimieskokemuksesi urheilussa ja erityisesti maahockeyssa ?

2. Mitkä ovat mielestäsi ensisijaiset asiat Suomen miesten maajoukkueen kehittämisessä ?

3. Mikä on kehitysstrategiasi kohti vuoden 2021 EM-kisoja, millainen on strategiasi ja miten aiot toteuttaa ohjelman kohti menestyksellistä kisoja ?

4. Mikä on lähestymistapasi Suomen ulkopuolella pelaaviin ja asuviin pelaajiin?

5. Kuinka aiot hoitaa pelaajavalinnat?

6. Onko sinulla ehdotusta keitä henkilöitä haluaisit mukaan osaksi johtoryhmääsi? (Tämän kohdan voi myös jättää tyhjäksi)

Päävalmentajan valinta tehdään kirjallisten hakemusten perusteella. Hakemukset käsittelee liiton valmennusryhmä (National Teams Coaching Group). Valmennusryhmä antaa suosituksen liiton hallitukselle, joka tekee lopullisen valinnan ja ilmoittaa siitä valitulle hakijalle. Valmennusryhmä voi ennen päätösesitystä tarvittaessa kutsua hakijoita haastatteluun esittämään ideoitaan ja vastaamaan lisäkysymyksiin. Nämä haastattelut tehdään videoneuvottelujen kautta. Tehtävästä ei makseta palkkaa, mutta kulut korvataan.

Jos joku liiton hallituksen tai valmennusryhmän jäsenistä hakee tehtävää, ei tällainen henkilö osallistu suositus- ja valintaprosessiin.

Liiton hallitus pyrkii tekemään valinnan viimeistään 30.06.2020, jotta uusi päävalmentaja pääsee mahdollisimman pikaisesti aloittamaan valmistelut loppukesän 2021 EM-kisoihin.

Lisätietoja: puheenjohtaja Mika Rihtilä, puh. +358 400 699 249 tai Valmennusryhmän puheenjohtaja Andrew Scholfield, puh. +358 45 278 8580

MEN NATIONAL TEAM HEAD COACH - Applications are now open

Please submit your written application to Suomen hockeyliitto SHOL by email puheenjohtaja@hockeyliitto.com no later than 19.06.2020.

Answer the following questions in your application:

(maximum of two A4 pages)

1. What is your coaching and managerial experience in sport and hockey specifically?

2. What do you consider to be the priorities to improve the Finnish Men's National Hockey Team?

3. With preparation beginning for the competition in 2021, what is your strategy for development and how do you intend to implement your program for success?

4. What will be your approach to any non-domiciled Finnish national team players?

5. How will you manage player selection?

6. Have you already identified who you would like to recommend as part of your managerial team? (This can be left blank)

A decision will be made based on the written application provided. Applications will be read and discussed by the SHOL National Teams Coaching Group. The coaching group will then make a recommendation to the SHOL board who will inform the successful applicant. Should there be an inconclusive decision, the National Coaching Group may invite some applicants to an interview to present their ideas and answer further questions. These interviews will be conducted via video conferencing. The position is unpaid but expenses will be covered.

If any members of the SHOL board or the National Coaching Group submit an application, they will not be eligible to participate in the recommendation or selection process.

The SHOL board will try to make a decision before 30.06.2020 so that the new head coach will be able to make preparations at the earliest opportunity.

For more information please contact President Mika Rihtilä, tel. +358 400 699 249 or Coaching Group Head Andrew Scholfield, tel. +358 45 278 8580