Tiukennuksia koronaohjeisiin, SM-sarjatoiminta jatkuu
20.11.2020 12:46 Uutiset / Liiton etusivu

Naisten SM-sarja alkoi marraskuussa Herttoniemessä.

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin kokoama koronakoordinaatioryhmä on todennut 19.11. pääkaupunkiseudun olevan koronaepidemian leviämisvaiheessa ja muilta osin sairaanhoitopiirin alueen olevan kiihtymisvaiheessa. Etelä-Suomen Aluehallintavirasto ja pääkaupunkiseudun kunnat ovat tiukentaneet ohjeitaan epidemiatilanteen hallintaan saamiseksi. Uusissa 20.11. annetuissa ohjeissa mm. kielletää kaikkien yli 20 hengen yleisötilaisuuksien järjestämisen sisätiloissa Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin alueella. Lisäksi kaupunkien hallinnoimissa sisätiloissa tapahtuva yli 20-vuotiaiden joukkue- ja kontaktilajien harrastustoiminta keskeytetään 23.11.2020 alkaen kolmeksi viikoksi eli 13.12.asti.

Rajoitukset eivät kuitenkaan koske SM-tason ja I-divisioonan tasoista kilpailutoimintaa, joten SM-sarja voidaan toteuttaa suunnitellusti ilman yleisöä. Osallistuvia joukkueita muistutetaan erityiseen huolellisuuteen koronaohjeisen noudattamisessa eli joukkueiden välistä kontaktia tulee välttää, ylimääräisiä henkilöitä ei sallita tapahtumapaikalla, sairaana ei osallistuta toimintaan ja maskin käyttö on pakollista urheilusuorituksen ulkopuolella niille, jotka sitä pystyvät käyttämään.

Elleivät kaupungit sulje tilojaan myös harjoitustoiminta voi jatkua lähes ennallaan. Suositus on, että joukkueiden väliset kontaktit minimoidaan, joten Hockeyliitto suosittaa, että kaikki harjoitustoiminta suoritetaan toistaiseksi vain omassa harrastusryhmässä.

Suomen Hockeyliitto seuraa viranomaissuosituksia ja päivittää ohjeitaan tarpeen mukaan. Seuraa liiton koronaohjeistuksia

Pääkaupunkiseudun uudet suositukset 20.11.

AVI-tiedote