Euroopan Hockeyliiton puheenjohtaja Marijke Fleuren vieraili Suomessa
25.11.2019 11:04 Uutiset / Liiton etusivu

Euroopan Hockeyliiton puheenjohtaja Marijke Fleuren vieraili Suomessa

European Hockey Federationin puheenjohtaja vierailulla Suomessa

Euroopan Hockeyliiton puheenjohtaja Marijke Fleuren vieraili kuluvalla viikolla Helsingissä. Fleuren osallistui Suomen Olympiakomitean järjestämään New Leaders Forumiin. Hän on toiminut yhtenä mentoreista nuorille johtajille palkitun suomalaisen Birgitta Kervisen käynnistämässä ohjelmassa. Forumin lomassa Fleuren tapasi erikseen Hockeyliiton puheenjohtaja Mika Rihtilän sekä naisten maajoukkueen joukkueenjohtaja Minna Mäkelän, joka osallistui viime keväänä EHF:n Hockey Female Leadership Forumiin Brysselissä. Minna on myös ehdolla EHF:n Kehitysvaliokunnan jäseneksi seuraavaksi 2-vuotiskaudeksi.

Minna oli mielissään tapaamisesta. "Keskustelimme Marijken kanssa hockeystä yleensä sekä asioista liittyen European Hockey Female Leadership Forumiin ja tietenkin Suomen hockeyn tilasta ja haasteistamme", Minna kertoo. Erityisesti Marijke oli ilahtunut miten olemme saaneet kehitettyä naisten hockeytä, naisten osallistumista hallitustyöskentelyyn ja siitä, että naisemme osallistuvat tammikuussa Indoorin EM-kisoihin.

Mika Rihtilä valittiin kuluvan vuoden elokuussa kolmannelle nelivuotiskaudelle EHF:n hallituksen Treasurer-tehtävässä. Ensimmäinen valinta vuonna 2011 oli samaan aikaan kuin Fleuren valittiin ensimmäiselle kaudelleen EHF:n puheenjohtajaksi. Tapaamisessa keskiviikkona keskusteltiin siis luonnollisesti myös EHF:n ajankohtaisista asioista, mutta päällimmäisenä oli New Leaders Forum.

Marijke kertoi, että ihailee Birgitta Kervisen työtä New Leaders -projektissa. Marijke oli erittäin mielissään myös tapaamisesta Suomen Olympiakomitean puheenjohtaja Timo Ritakallion kanssa. Hän myös mainitsi erikseen Ritakallion erinomaisen esityksen Forumissa. Tämä oli Marijkelle kolmas vierailu Suomessa ja hän kehui jälleen suomalaisia ystävällisiksi ja mutkattomiksi ihmisiksi. Asiat on hoidettu erinomaisesti ja erilaisista aiheista keskustellaan suoraan. Hän antoi suuren tunnustuksen Suomen Olympiakomitealle New Leaders Forumin loistavista järjestelyistä. Lisäksi Minna, Mika ja Marijke keskustelivat hockeyn kehityksestä Suomessa ja myös mahdollisuudesta pitää EHF:n hallituksen kokous Suomessa, mahdollisesti vuonna 2021.

Marijke Fleuren lähetti vielä tapaamisten lopuksi terveisensä koko suomalaiselle hockey-yhteisölle:

"Dear friends from Finland, I have enjoyed enormously to visit your country and to meet Minna and Mika! I have seen the great things your Olympic Committee is doing. The Conference about giving equal opportunities to men and women was really inspiring. The good thing is also that they all know the Finnish Hockey Federation!

Have a good festive season and hope to seeing you soon!