Kilpailutoimikunta tiedottaa sääntöuudstuksista ja tuomaritoiminnasta
11.11.2019 12:25 Uutiset / Liiton etusivu

Infoa tulevasta kaudesta

Jouni Lounaskorpi on sarjapäällikkö ja ottaa sarjan näppeihinsä tämän viestin jälkeen. Jounin tavoitatte spostista: jounloun@suomi24.fi tai puhelimitse +358407656784

Joka turnauksessa on vastuujoukkue, joka vastaa ottelujen toimitsijatehtävistä, kenttien kasaamisesta ja purkamisesta, pukukoppien merkitsemisestä sekä paikkojen siivoamisesta turnauksen jälkeen. Vastuujoukkue saa myös pitää kahviota ko. turnauksissa seuransa toiminnan tukemiseksi. Tarkistakaa ohessa olevasta dokumentista ohjeet turnauksen järjestäjän vastuutehtävistä. Tässä lista vastuujoukkueista:

17.11. ABC-team

1.12. Warriors HC

14.12. Vantaa HC (HT-85 mukana miesten SM:n puolesta)

18.1. Porvoo HC

Kahden yksittäisen sarjaottelun järjestäminen ovat ottelun kotijoukkueen vastuulla.

Tästä voi tutustua kotijoukkueen vastuihin. kotijoukkueen vastuut.pdf

Tuomaritoiminnasta

Tulevalla kaudella haluamme siis Kehityspäivänä hallituksen ja seurojen toimihenkilöiden kanssa tehtyjen linjausten mukaisesti osallistaa joukkueita enemmän tuomaritoimintaan ja samalla hillitä peleissä esiintynyttä pääaukomista tuomareille. Viime kesänä aktiivituomarimme (5kpl) olivat erittäin loppuunkulujettuja jo loppukaudesta, eikä samanlaiseen tilanteeseen haluta päätyä enää.

- Tulevalla kaudella joukkueet toimittavat oman tuomarinsa sarjaan, jossa tuomari viheltää yhden ottelun per turnaus liiton tuomarin kanssa yhdessä. Ensimmäinen turnaus 17.11. on uusien tuomareiden harjoitteluturnaus, jolloin vielä ei tarvitse viheltää vaan tuomariksi nimetyt istuvat kentän laidalla ja opettelevat tuomaritoimintaa peliä katsomalla kokeneet tuomarin opastuksella. 1.12. turnauksessa sitten päästään oikeasti pillin ääreen.

Tuomareille ei makseta korvausta näistä otteluista. Tällä keinolla säästämme 150€ miesten sarjasta ja 200€ naisten sarjasta, jolla säästetyllä rahalla tuomme EHF:lta tuomarin Euroopasta viheltämään kuumat finaalipelit liiton tuomarin kanssa.

Halukkaille tuomareille löytyy vihellettävää, joka turnauksen muista otteluista (naisten SM, divari, u16 etc.), joista sitten saa tietysti asianmukaisen korvauksen. Ilmoittautumiset halukkuudesta tuomaritehtäviin ilmoitetaan osoitteeseen kilpailu@hockeyliitto.com

Ilmoittakaa minulle joukkueenne nimetyt SM-tuomarit 10.11. mennessä. Lisäksi muuten tuomaritoiminnasta kiinnostuneet pelaajat voivat ilmoittautua minulle pikapikaan, jotta ehdin tehdä tuomariasetteluja ko. henkilöille tuleviin turnauksiin.

Tulevan kauden sääntömuutokset löytyvät tästä: Sääntöuudistuksia 2019.pdf Tustustukaa niihin hyvissä ajoin.

Kilpailuvaliokunnan puolesta,

Olli Vesakoski